Totul despre viata - manevre vagale
Bine aţi venit Vizitator | RSS
 
Principală | manevre vagale | Înregistrare | Logare
 

MANEVRE CARE STIMULEAZA NERVUL VAG

 
 
 
 

Nervul vag apartine sistemului nervos autonom parasimpatic si intervine in reglarea functiei aparatului cardiovascular, respirator, digestiv si urinar.

Manevrele vagale sunt manevre clinice de stimulare a nervului vag in anumite zone reflexogene, care au drept consecinta eliberarea de acetilcolina si cresterea tonusului parasimpatic: la nivel cardiovascular (bradicardie, scaderea conducerii atrioventriculare, vasodilatatie - toate acestea putand duce la sincopa), respirator (bronhoconstrictie, hipersecretie bronsica), gastrointestinal (cresterea secretiilor digestive, creste peristaltismul intestinal, relaxeaza sfincterele cu exceptia sfincterului esofagian inferior), urinar (relaxarea sfincterului vezical si contractarea detrusorului cu golirea vezicii urinare), glande excrine (cresterea secretiei sudoripare, salivare si lacrimale).

Iata cateva manevre care stimuleaza nervul vag:

- masajul sinusului carotidian;

- compresia globilor ocular;

- lovirea testiculelor;

- pensarea colului uterin, insertia unui dispozitiv intrauterine (sterilet);

- punctia toracica (pentru prevenirea reflexului vagal se administreaza ca premedicatie atropina);

- manevra Valsalva (expir fortat cu glota inchisa) si Muller (inversul manevrei Valsalva);

- imersia fetei in apa rece sau punerea unui prosop cu gheata pe fata (imersia brusca a intregului corp in apa rece poate chiar produce moarte reflex - hidrocutie);

- tensionarea musculaturii abdominale (in timpul efortului de defecatie);
 
- adoptarea rapidă a poziţiei „pe vine", plecând din ortostatism

- mai rar: punctia venoasa, tusea, stranutul, introducerea unui deget/tampon in faringe (reflexul faringian), apasarea limbii;

Stimularea vagala poate avea si rol terapeutic: efectuarea manevrelor vagale in aritmii supraventriculare (tahicardie paroxistica supraventriculara) sau implantarea de dispozitive de stimulare vagala (in gastropareza diabetica sau hipertensiunea arteriala). Stimularea vagala are chiar si rol antiinflamator.

Manevrele vagale trebuie efectuate doar sub supraveghere medicala si niciodata bilateral. Este bine sa fiti atenti la gesturi aparent banale precum masajul gatului, frecarea ochilor sau dusurile reci vara.

Sursa: mymed.ro
 
 
Folosirea manevrelor vagale impreuna cu reflexoterapia, poate conduce la rezolvarea problemelor de hipertensiune!
 
 
Personal folosesc manevra Valsalva simultan cu tensionarea musculaturii abdominale, urmata imediat de compresia globilor ocular, obtinand astfel scaderea valorilor tensiunii cu cca 10-15%, tensiunea diastolica scazand uneori chiar mai mult.
 

Cel mai simplu exerciţiu de relaxare care scade tensiunea
 

Pe lângă vizita la medicul specialist pentru a vă soluţiona problema hipertensiunii, există o serie de măsuri care vă pot ajuta să vă reduceţi tensiunea arterială. Ştefan Puşcă, specialist în terapii complementare, ne arată cel mai simplu exerciţiu de relaxare cu ajutorul căruia se poate reduce tensiunea arterială.
Consumul de fructe, legume şi alimente cu un conţinut mai scăzut de grăsime, şi cu un conţinut mai ridicat de magneziu, potasiu şi calciu este un obicei sănătos care poate duce la scăderea tensunii arteriale.
Mai mult, printre factorii care favorizează reglarea tensiunii sunt şi reducerea cantităţii de alimente care conţin colesterol, precum şi a consumului de carne roşie şi de dulciuri.
Practica zilnică a exerciţiilor fizice moderate (cum ar fi mersul pe jos, joggingul sau ciclismul) precum şi reducerea nivelului de stres sunt şi ele de mare ajutor în acest sens.

Un exerciţiu special de relaxare, realizat de două-trei ori pe zi, poate avea o contribuţie importantă la normalizarea tensiunii arteriale.
Iată cum se face! Vă aşezaţi pe un scaun în poziţie confortabilă şi închideţi ochii realizând o scurtă relaxare a principalelor grupe de muşchi din cap până în picioare.
Pe parcursul exerciţiului veţi respira doar uşor, pe nas. Apoi veţi încerca să vă simţiţi pulsul pe rând în următoarele puncte: centrul frunţii, buze, cele două sfinctere nazale, ceafa, partea din faţă a gâtului şi plexul solar.
De fiecare dată când veţi reuşi acest lucru într-una din zonele indicate veţi număra acolo zece bătăi ale pulsului după care mergeţi mai departe către următorul punct.
Veţi remarca faptul că, pe măsură ce repetaţi exerciţiul el va reuşi din ce în ce mai bine şi tensiunea arterială va avea valori tot mai apropiate de normal.
 
 
 
 
 
[ Cautare pe site ]

[ Statistici ]

Total online: 0
Vizitatori: 0
Utilizatori: 0
 
 
 

 
Copyright Mircea Iancu © 2014Creaţi un site gratuit prin uCoz